Sprekers

Met trots kondigen we de volgende sprekers aan voor het Happy People – Better Business event:


Chief Happiness Announcer: Jörgen Raymann 

Jörgen is televisiepresentator, cabaretier en verzorgt onder meer motivational speeches voor organisaties, overheden en jongeren.

Voor de vijfde keer op rij zal Jörgen op enthousiaste wijze deelnemers en sprekers door de dag loodsen.


Bas van der Veldt: Liefde in de boardroom

Bas van der Veldt is geen doorsnee ceo. Hij is een flapuit, heeft een hekel aan vergaderen en verwacht van nieuwe medewerkers dat die hem in hun eerste jaar jaar minstens een keer tegenspreken. Hi gelooft in leiderschap waarbij je tegelijk je medewerkers kansen, mogelijkheden en vrijheid geeft, maar ook duidelijke grenzen stelt. Zijn voorwaarde daarbij is dat je als manager zelf veel in de organisatie aanwezig bent en contact met de medewerkers hebt.


Bob Hutten: Met geluk geld verdienen

In de ogen van Bob Hutten gaat ondernemen over van betekenis willen zijn. Hij is ervan overtuigd dat je geld kunt verdienen met het nastreven van maatschappelijk ondernemen en het gelukkig maken (en houden) van je werknemers. Een bedrijf moet daarvoor luisteren, inspireren, delen, geven en helpen. Aan de hand van zijn eigen cateringbedrijf, Hutten Catering, laat hij in zijn presentatie zien hoe je dit doet.


Renata Brabander: Happiness in the workplace

‘Happy people, Happy customers’ is het credo. Maar hoe doe je dat in tijden van voortdurend wijzigende omstandigheden voor klanten en medewerkers? Wat kunnen we leren van landen zoals Bhutan en Nieuw Zeeland waar het geluk en welzijn van de inwoners voorop staan? Renata Brabander, regiodirecteur Rabobank en mede initiatiefnemer van een geluksreis naar Bhutan, zal ingaan op bovenstaande vragen en haar visie delen op geluk binnen bedrijven en organisaties. Ze vertelt hoe makkelijk de theorie soms lijkt en hoe moeilijk de praktijk in werkelijkheid kan zijn. Voorbeelden en dilemma’s uit het dagelijks leven komen voorbij met een hoopvolle boodschap als houvast.

Frans Goenee:  Op de kromme wegen van gastvrijheid

Frans neemt jullie mee in het creatieve gedachtegoed van Anton Pieck, de eerste ontwerper van de Efteling die het Sprookjesbos zijn kenmerkende sfeer gaf. Anton Pieck had als filosofie dat er na elke kromme bocht weer een kans lag om verwondering te veroorzaken. Niet voor niks heeft het Sprookjesbos in de Efteling vele kromme wegen die steeds weer leiden tot een ander sprookje. Achter elke bocht wacht weer een verrassing. Hij neemt ons mee hoe hij dagelijks zijn talent inzet om zijn collega’s inzicht te geven in de 9+ wereld en hoe zij het verschil kunnen maken!

Met zijn ruime ervaring (meer dan 32 jaar) als Inspiratiemanager Gastvrijheid deelt hij op geheel eigen wijze en vol passie zijn lessen, Frans geeft voorbeelden hoe je de essentie van deze “kromme wegen theorie” in jouw organisatie kan toepassen. En hoe je daar invulling aan kan geven vanuit jouw professionele rol. 


Onze Partners
 
New slide
Rabobank-Logo
logo_sparkler
hogeschool_leiden_0
lg_saxion_rgb
logo-hanze-social
hutten
Gemeente Haarlemmermeer
hr-expert-bureau
logo_gemeente_amsterdam
logo-incotec
logo-nn-social
Tryangle
energy-up-logo
Haags_Productie_Bedrijf_2019_wit
previous arrow
next arrow